Welcome to IT Community - Форум
Добре дошли в нашият форум! Регистрирайте се, за да се присъедините към нас! Регистрацията отнема по-малко от 1 минута и ще можете да използвате всички функции на форума.

Forums

    1. Forum Rules

      За добра комуникация и пълноценно използване на форума прочетете правилата.

      1
      post
    2. News and Discussions

      Всичко, което се случва около ITC ще научите тук.

      5
      posts
    3. Feedback

      Очакваме вашите отзиви за нас.

      • No posts here yet
    1. Front-End

      HTML, CSS, JavaScript, jQuery, Bootstrap, etc

      11
      posts
    2. Back-End

      NodeJS, PHP, Databases, ASP.NET, Ruby

      • No posts here yet
    1. Website Design and Layout

      Дизайн и оформление на един уеб сайт

      8
      posts
    2. Graphic Design

      Визуално представяне на идеи и послания, съобщения ... чрез използване на пространство, изображение, цвят и други.

      2
      posts
    3. 3D Design

      Сложен процес, в който триизмерните модели придобиват цвят и стават реалистични.

      3
      posts
    4. 3D Modeling

      Създаване на триизмерен модел, чрез специален софтуер. 

      4
      posts
    5. Print design and prepress

      Разработване на постери, визитни картички, календари, брошури, лепенки и други

      2
      posts
    1. C++

      Един от най-популярните ООП езици използван в приложен софтуер, драйвери, client-server приложения и вграден фърмуер.

      4
      posts
    2. C#

      C# (C Sharp) е ООП език, който е предназначен за работа в мрежа и уеб разработки. Заради това му викат "общият език".

      5
      posts
    3. Java

      Кодът написан с Java работи на операционни системи (ОС) като Windows, Linux и Mac OS

      6
      posts
    4. Python

      Python е език за програмиране от високо ниво. Той позволява да се използват различни стилове за програмиране за създаване на прости или сложни програми, получаване на бързи резултати. Писането на кода е много улеснено.

      4
      posts
    5. Ideas, discussions, inspiration

      Точното място за споделяне на идеи, вдъхновение и още.

      1
      post
    6. Other Languages

      Дискусии свързани с други езици за разработване на софтуер.

      3
      posts
    7. Software Reviews

      Покажете ни вашите софтуерни творения. Ще се радваме да ги обсъдим заедно.

      • No posts here yet
    1. Artificial Intelligence

      Нашите братя опоненти в игрите, в някой случай по-трезво мислещи от нас.

      • No posts here yet
    2. Game Programming

      Истинското hardcore програмиране с езици от високо ниво.

      • No posts here yet
    3. Graphics Programming and Theory

      Всички аспекти на non-API специфично за 2D и 3D графично програмиране и теория.

      • No posts here yet
    4. DirectX and XNA

      Въпроси и дискусии по отношение на всички официални технологии по XNA Microsoft branding (напрмер Direct3D и XNA Game Studio Express), както и всички неофициални и от трета страна библиотеки, поддържащи DirectX или XNA (например SlimDX, инструменти и плъгини).

      • No posts here yet
    5. OpenGL

      OpenGL (Open Graphics Library) е стандартен интерфейс за application program interface (API) за определяне на 2-D и 3-D графични изображения. Той определя набор от "команди", които веднага изпълняват функции. Всяка команда "рисува" изображение или специални ефекти.

      • No posts here yet
    6. Multiplayer and Network Programming

      Multiplayer и Network програмиране в игрите

      • No posts here yet
    7. Creative studio

      Мястото на дизайнерите в игрите

      • No posts here yet
    8. Create powerful games

      Споделете ни полезни ресурси, които сте използвали или смятате да ползвате за подпомагане в дългия процес на разработка.

      • No posts here yet
    9. Engines

      Различните двигатели задвижващи вашите игри

      1
      post
    10. Tutorials and Guides

      Учебният отдел на игрите. Разгледай уроците тук, презареди въобръжението си и направи игра.

      • No posts here yet
    11. Miscellaneous Topics

      Дискусии с различна тематика от по-горните раздели в категорията.

      • No posts here yet
    12. Completed Games

      Направи ли сте собствена игра!? Това е точното място да ни я покажете!

      • No posts here yet
    1. Android Apps

      Разработка на приложения за Android OS

      4
      posts
    2. iOS Apps

      iOS разработка на приложения

      1
      post
    3. Windows Apps

      Разработване на приложения за Windows мобилните устройства.

      1
      post
    4. Application Design, Music and Stories

      Дизайн, музика и звуци, истроии за приложения и игри.

      1
      post
    5. Applications Review

      Представете ни ваши приложения, някое което ви е грабнало окото, нещо полезно.

      • No posts here yet
    1. Compositing, Editing, VFX

      Обработване на видео и кино материали, монтаж и специални ефекти.

      3
      posts
    2. Animation & Motion Graphics Design

      Принципите на Графичният дизайн, които се използват за изграждането на филм или видео. Правилната комбинация от визия и звук, която докосва емоциите.

      • No posts here yet
    3. On Set

      Всичко случващо се на снимачната площадка, зад кадър, техника, похвати и тн.

      5
      posts
    4. Movie Productions

      Извадете на показ вашите творения в movie and video сферата.

      • No posts here yet
    1. Windows

      Най-масовата операционна система.

      • No posts here yet
    2. Linux

      Open Source безплатна операционна система. Няма невъзможни неща в нея.

      • No posts here yet
    3. OS X

      OS X (Macintosh) е базирана на Unix, разработена от Apple, операционна система. 

      • No posts here yet
    4. Android

      Android OS е open source операционна система използваща се главно в мобилните устройства. Написана е на Java и е базирана на Linux.

      • No posts here yet
    1. Web hosting, Domains and Services

      Хостинг планове, домейни, услуги.

      2
      posts
    2. CMS

      CMS (Content Management System) - Система за управление на съдържанието, целта й е да улесни изграждането на динамичен уебсайт с възможност за лесна и бърза промяна на съдържанието му, когато има необходимост.

      2
      posts
    3. SEO

      SEO (Search Engine Optimisation) - оптимизация за търсачки, това е процесът за подобряване видимостта на уебсайт в търсачките. Ако се чудите какво да направите, за да ви се вижда сайта в търсещите машини, това е мястото, където ще разберете.

      10
      posts
    4. Web Servers

      Имате нужда от помощ с инсталацията или конфигурирането на настройките на вашият сървър? Пишете проблемите си тук.

      • No posts here yet
    5. Website Reviews

      Направи ли сте уебсайт? Споделете ни го тук, за да го обсъдим.

      • No posts here yet
      • No posts here yet
    1. Business and Freelancing

      Бизнес и свободна практика

      • No posts here yet
    2. Marketing Discussions and Help

      Маркетинг дискусии и помощ

      • No posts here yet
    3. Advertising

      Всичко свързано в областта на рекламите.

      • No posts here yet
    4. Affiliate Programs

      Партньорски програми

      1
      post
    5. Looking to hire

      Търсите човек, който да назначите на работа или да ви свърши дадено нещо? Пишете тук, за да го откриете.

      1
      post
    1. ICT News

      Световни новини от ICT сферата

      1
      post
    2. Internet

      Дискусии свързани с интернет пространството

      2
      posts
    3. Hardware

      Дискусии свързани с твърдата част на компютъра Ви

      2
      posts
    4. Mobile Devices

      Всичко за мобилните устройства - смартофони, таблети, часовници, гривни и тн.

      1
      post
    5. Virus Protection and Security

      Предпазване от вируси и защита на компютри

      2
      posts
    6. Useful Programms

      Полезни програми и препоръки

      1
      post
    7. Photography

      Снимки, фотоапарати, обективи и др

      4
      posts
    8. General Discussions

      Общи дискусии за неща от ICT сферата, различни от по-горните раздели.

      • No posts here yet
    1. ITC Challenger

      Организиране на състезания, конкурси и надпревари в нашият форум.

      • No posts here yet
    2. ITC Interviews

      Интервюта взети специално за IT Community

      • No posts here yet
    3. Introduce yourself

      Представете ни се! Ще се радваме да научим повече за Вас!

      • No posts here yet
    4. ITC Resources

      Ресурси направени специално за IT Community

      • No posts here yet
    1. Music, Games, Films and Sport

      Споделете кой ви е любимият спорт, игра, филм, песен. Ще обсъждаме всичко за тези неща.

      4
      posts
    2. Geek Discussions, News and Humor

      Общи дискусии, които не са свързани с ICT областта, сайта и форума. Разкажете ни някой виц, забавни истории и снимки. Ще обсъждаме световни конспирации и митове. Нека да разчум малко нещата. 

      • No posts here yet
  • 86
    Total Topics
    109
    Total Posts
    97
    Total Members
    124
    Most Online
    Newest Member
    snarlev
    Joined 14.08.2017 08:08
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 0 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Popular Contributors

    Nobody has received reputation this week.

  • Recent Status Updates

    No Recent Status Updates

  • Latest Topics

  • Latest Posts

    • [BGSAMP.NET] Bulgarian Server [0.3.7]
      By XenoN_ · Posted
      server.bgsamp.net:7777 За сървъра Основата на мода е поставена от SpY и [BG]Styl3r. Разработвахме го като добавяхме много нови и полезни неща(голяма част са авторски). Има много и най-различни начини да се забавлявате вътре, тях ще опиша по долу. Основната тематика на сървъра е stunt/drift/dm/gang/freeroam, но имаме и къщи, бизнеси, банди, лични коли, работи, риболов, дрога и други. Играе се в трите града, разполагаме с много и интересни телепорти! http://bgsamp.net/https://www.facebook.com/BulgarianServerhttps://www.youtube.com/channel/UC9Zal1MbO5LrueXOalQOkmwКак да печеля пари? 1. Чрез дрифт и стънт(печелят се точки и пари) 2. Чрез убиване на другите играчи(печелят се точки и пари) 3. Чрез развитие на бизнес 4. Чрез работа(/jobs) 5. Чрез тестовете за реакция 6. Чрез риболов 7. Чрез участие в евенти, организирани от екипа на сървъра 8. Чрез участие в улични състезания 9. Чрез продаване на дрога За какво да използвам парите си? 1. Чрез парите можете да си купите къща 2. Чрез тях също можете да създадете бизнес, който да развивате 3. Чрез тях можете да си купите оръжия от /w 4. Чрез тях можете да си поръчате лична кола (каквато искате, дори и тунингована!) 5. Играчите, имащи определена сума, получават допълнителни команди! 6. Можете да пазарувате от магазините(дрехи, забранени оръжия, храна, секс артикули, напитки)! 7. Можете да си купувате дрога! Това са двете основни неща, които трябва да знаете. Вътре в сървъра можете да разберете как да имате къща, бизнес и лична кола чрез командата /help! Както и всички други неща около сървъра и нещата, които можете да правите вътре! Администраторите са винаги на ваше разположение! server.bgsamp.net:7777
    • Афилиейт мрежа Zetaniche
      By Stacy90 · Posted
      Здравейте на всички,  тъй като този форум е свързан с афилиейт и онлайн бизнес, искам да ви представя нашата партньорска мрежа Zetaniche. Zetaniche е базирана на производителска филиал мрежа, създадена през 2015 и има професионален екип зад гърба си, с повече от 15 години опит в тази индустрия. Zetaniche се форусира върху използването на уменията и знанията, за да даде на партньорите си шанс да промотират някои от най-популярните продукти в средите за модерни и пълнолетни хора като например категории за: здраве, красота, отслабване и запознанства в държави, които все още не са добре експлоатирани, но имат голям потенциал. Така че ние работим в геосфери като Румъния, Финландия, България, Литва, Босна, Унгария, Албания, Хърватия, Сърбия, Словения, Словакия, Латвия, Черна гора, Кипър, Чехия, Естония, Португалия, Македония, Казахстан, Мароко, Беларус , Гърция, Италия, Полша, Украйна. Най-популярните продукти в България са WhatsChat, TurboMax, GoSlimmer, VeinStopper, с изплащане на 50% CPA за цифрови продукти и 20-30% за физически продукти. На нашите партньори ние предлагаме преведени и целеви страници на родния език на дадената страна, за която е предназначен продуктът и по този начин даваме възможност за по-лесен достъп до подходящата аудитория. Предполагам се интересувате от нашите платежни опции и условия. Плащанията се извършват ежемесечно, като минималната сума е 50 евро за Paxum и Payoneer и 100 евро за банков превод. Предлагаме седмични и двуседмични плащания за партньори спечелили 1000 евро и1500 евро. Нашата специална подкрепа и мениджърите на филиали с радост ще помогнат на всички да постигнат желаните цели и да увеличат максимално печалбите, чрез популяризирането на нашите продукти.  Мисията на Zetaniche е да изгради доверени и печеливши отношения с нашите партньори като се съсредоточи върху постоянния растеж на пазара, всички заинтересовани партньори са добре дошли да се присъединят към нас и да бъдат част от нашата мисия. За допълнителна информация, можете да се свържете директно с нас по е-mail [email protected] или Skype: aff_zetaniche. 
    • Какво е SEO
      By skameykin22 · Posted
      Да, инфа не е много.
    • Verint Systems - Cyber Security Researcher
      By AlexandraIv · Posted
      Right now, Verint is starting a new team and this in the right time for you to be part of the number ONE topic in the world: “Cyber Security” with the TOP leader in the world.
      Be part of the next generation technology working with “A team” to be part of the future intelli-gence!
      The tasks of the Security Researcher will undertake include:
      • Take research area to a proof of concept.
      • Involves co-operating with other researchers
      • Be independent and a team player
      • Ability to work under tight deadlines with creativity
      Required skills:
      • Reverse Engineering in windows or mobile (dynamic analysis tools such as IDA and Ollydbg).
      • Low level languages exploitation
      • Pent-testing experience
      • Familiarity with one or more programming language / scripting language
      • Advanced Linux / Unix knowledge or windows or web run time internals
      • At least 2 years in security research
      • Hands on experience with vulnerability exploitation techniques

      Desired
      • Experience in vulnerability research. Vulnerability publications - big plus.
      • Client-Server application penetration testing
      • Mobile apps penetration testing
      • Security certificate (GIAC / CEH / OSCP etc.)
      • Good understanding of communication protocols (TCP/IP, HTTP, SSL, SSH, DNS, DHCP, JS)

      Our offer to You:
      • Training program and a unique opportunity to gain experience and a set of skills in the field of Cyber security and web intelligence;
      • Working with the latest technologies
      • Challenging research topics
      • Opportunity to gain experience in an Agile environment;
      • You will be able to set a start of your own professional career;
      • You will take part in various international projects;
      • You will work in a friendly environment, with flexible working time and motivated colleagues;
      • Get experience in working with top customers in the world;
      • Work with mixed international teams;
      • Fresh fruits, snacks and drinks;
      • 25 days paid vacation and work-life balance;
      • Tennis table, football table, relax room in the office;
      • Additional many social benefits;
      • Good remuneration package.

      For consideration, please send updated CV in English here or to [email protected]
    • C++ термини
      By cs_4ever · Posted
      Линк към оригиналната тема: http://cpp-examples.com/c++termini.php
        =Това е оператор за присвояване и не е оператор за равенство. = може да се използва и за не-константните предефинираните типове (с изключение на масивите), изброяваниета, низовете, контейнерите, итераторите, комплексните числа и масивите по стойност. За класовете = по подразбиране е присвояване на членове, а ако е необходимо, създателят на класа може да го дефинира различно от това му значение.
        +=Оператор за добавяне и присвояване; a += b е еквивалентно наa = a + b.Често се използва в потребителски дефинираните типове (най-вече класове).
        !=Оператор за неравенство; връща булева стойност.
        ==Оператор за равенство, който сравнява две стойности и връща булева стойност. == може да се използва с предефинираните типове, енумераторите, стринговете, итераторите, комплексните числа и масивите по стойност. По подразбиране == не е дефиниран за класовете, но потребителят може да го дефинира за потребителски дефинираните типове. Забележете, че == няма наивно очакваното значение за стринговете от C стил и масивите.
        <<Оператор за вход в iostream.
        >>Оператор за изход в iostream.
        #defineДиректива, която дефинира макрос.
        #includeМеханизъм за включване на текста на един файл в текста на друг. Обикновено се използва за създаване на самостоятелен файл (translation unit) извън .cpp файла или заглавни файлове (header files).
        addressАдрес - местоположението на част от паметта.
        argumentАргумент - стойност, предадена на функция или шаблон. В случая на шаблони, аргументът е често тип на данните.
        argument passingПредаване по аргументи - при извикване на функцията се създавата копие на нейните аргументи. Операцията по копиране се определя от типа на аргументите и техните конструктури или чрез свързване с референс. В двата случая става инициализация.
        arrayМасив - поредица от последователни стойности. Масивът не знае собственията си размер и програмистът трябва да се грижи да не допуска грешки, при които излиза извън областта на масива. Където е възможно използвайте стандартната библиотека от вектори.
        binary operatorДвуаргументен оператор - оператор, който приема два операнда, като операторите деление - /, и - &&, и двуаргументното умножение - *.
        blockБлок. Вижте съставните твърдения.
        block commentКоментар-блок - това е част от кода, която стартира с /* и завършва с */.
        boolБулев тип. Предефиниран булев тип, който може да има само стойностите истина (true) или лъжа (false).
        Borland C++ BuilderБорланд C++ Билдер - интерпретация на C++ от фирмата Борланд, заедно със собствени библиотеки за програмиране под Уиндоус в интегрирана работна среда (IDE, Integrated Development Environment).
        built-in typeПредефиниран тип - това е тип данни, директно осигурен от C++, като int, double, и char*.
        call-by-referenceПредаване (извикване) по връзка - деклариране на типа на аргумент на функция да бъде като връзка, като така той се реферира, а не се предава по стойност на функцията.
        call-by-valueПредаване (извикване) по стойност - семантиката на извикванета на функцията е да се създаде копие на аргумента. Това копие се създава от дефинирания конструктор на типа.
        cinСтандартният входен стрийм istream.
        complexКомплекс - шаблон от стандартната библиотека парамеетризиран чрез скаларен тип.
        compound statementСъставно твърдение - поредица от твърдения, заградени от големи скоби { ... }..
        constатрибут на декларация, който прави обеккта, за който се отнася, да е непроменим.
        constantКонстанта - това е цифрено-буквено означение, обектт или някаква стойност, декларирани като константа или е енумерирана константа.
        constant expressionКонстантен израз - израз, който се оценява (изчислява) по време на компилацията.
        constructorКонструктор - функция на класа със същото име като клласа, която се използва за инициализиране на обектите от класа. Често се използва за установяване на инвариант на класа и/или за заемане на ресурси. Конструкторът създава местна среда, в която функциите на класа се изпълняват.
        const definitionДефиниция на const - декларация на константа, която включва и инициализатор.
        copy constructorКопиращ конструктор - конструктор, който има аргумент от типа на класа, винаги дефиниран като рефенентен и винаги като постоянен (въпреки че това последното не е задължително). Копиращият конструктор се използва за инициализиране на обект от даден клас с друг обект. Ако не е дефиниран копиращ конструктор на класа, то програмата използва копиращ конструктор по подразбиране, който копира само променливите на класа.
        coutСтандартният ostream.
        C-style castC-стил превръщане - опасна форма за експлиситно превръщане на типовете: предпочитан е новият стил за превръщане между типовете, ако трябва да използвате експлиситно превръщане.
        C-style stringСи-стил низ - наниз от символи, прекъснат от нулевия символ, който се поддържа от стандартната библиотека от функции на С. Това е механизъм на ниско ниво, който е податлив на грешки. Където е възможно използвайте класа string.
        C standard libraryСтандартната библиотека на С - библиотека, дефинирана като стандарт за C. Наследена е от C++. Повечето стандартни библиотечни функции в C имат по-сигурни и по-удобни алтернативи в C++ стандартната библиотека.
        declarationТипът на името трябва да бъде даден. Ако в декларацията се дават и стойностите, с които името се свързва, то декларацията се нарича дефиниция.
        default argumentАргумент по подразбиране - стойност, определена за аргумент на функцията още в декларацията на функцията, която ще бъде използвана, ако извикването на функцията не определя нейната стойност. Използва се за упростяване на интерфейса.
        default constructorКонструктор по подразбиране - конструктор, който не изисква аргументи.. Използва се за инициализация.
        default valueСтойност по подразбиране - стойност, която се дефинира от конструктора по подразбиране. За предефинираните типове, стойността по подразбиране е нула.
        definitionДефиниция - декларация, която специфицира общността,, към която декларираното име се отнася.
        dynamic memoryДинамична памет - паметта, която се запазва и адресира чрез оператора new.
        enumКлючова дума за дефиниране на изброен тип.
        enumerationИзброен тип - потребителски дефиниран тип, който се състои от множество от стойности.
        equality operatorОператор за равенство.
        executable fileИзпълним файл - резултатът от линкването на обектните файлове в завършена програма.
        falseБулева стойност, която се превръща в 0.
        for-statementОператор за итерации, в който се определя инициализиращ израз, израз за промяна и контролиращо условие.
        fileФайл - последователност от байтове или думи, които съставят информацията в компютъра. Терминът "файл" обикновено е запазен за информация, записана на диск или къде да е другаде, извън главната памет (RAM).
        functionФункция - именована последователност от твърдения (изрази), която може да се извика с дадени аргументи и може да връща стойност. Типът на функцията включва броя и типа на аргументите и типа на връщаната стойност, ако въобще ги има.
        function argumentАргумент на функция.
        function memberФункция на класа.
        function prototypeПрототип на функция - термин за декларацията на функция, която не е дефиниция.
        header fileЗаглавен Файл - файл, който съдържа декларации, използвани в повече от една част на програмата. Така, заглавният файл действа като интерфейс между различните компилируеми части на праграмата. Заглавният файл често съдържа инлайн дефиниции на функции, дефиниции на константи, изброявания и дефиниции на шаблони, но не може да се включва от друг файл, ако съдържа дефиниции на не инлайн функции или променливи.
        if-statementОператор, който избира между две алтернативи, основавайки се на дадено условие.
        inequality operatorОператор за неравенство.
        infix operatorДвуаргументен оператор, който се появява между два операнда. Например, операторът + в a + b.
        initializationИнициализация - даване на начална стойност на обект. Инициализацията се различава от присвояването по това, че е първата стойност, която обектът получава. Инициализацията се извършва с конструктор.
        inline functionИнлайн функция - функция, декларирана с използване на ключовата дума inline или която е функция на класа, дефинирана в класа. Компилаторите се окуражават да генерират инлайн код, вместо функцията да извиква инлайн функции. Повече предимство от инлайн функциите има с малки по код функции.
        invariantИнвариант - условие (начин) на представяне на обектта (неговото състояние), което трябва да се поддържа, когато всеки път се извиква интерфейсна функция. Обикновено това се установява (инициализира) с конструктора.
        istreamВходен стрийм тип.
        iostreamСтрийм, който може да се използва за вход и изход.
        line commentКоментар, който започва с // и завършва с края на реда.
        linkageЛинкване - процес за смесване на код от отделно комппилирани самостоятелни файлове (translation unit) в програма или част от програма.
        linkerЛинкер - част от реализацията на C++, която смесва код от отделно компилирани самостоятелни файлове (translation unit) в програма или част от програма.
        literalЛитерал - означение за стойности от тип булев, символен, целочислен и с плаваща запетая. (literal - буквен; буквален, дословен)
        local functionЛокална функция - функция, дефинирана в друга функция. Не се поддържа от C++. Много често, използването на локална функция е знак, че функцията, която я използва е твърде голяма.
        loopЦикъл - твърдение, което изразява идеята част отт кода да се изпълни нула, един или няколко пъти. Това са, например операторите for и while.
        lvalueИзраз, който може да се намира от лявата страна на оператор за присвояване, например v[7], ако v е масив или вектор. lvalue е променимо, освен ако не е обявено като константа.
        macroМакрос - улеснение за заместване на символи, коетоо заместване не се подчинява на правилата на C++ за обхвата или типовете в него. C++ осигурява алтернатива за повечето случаи на използане на макроси, вижте темплейтите и пр.
        memberЧлен - тип, променлива, константа или функция декларирана в областта на класа.
        member functionФукция на класа (функция-член) - функция, която е дефинирана в обхвата на класа. Функция на класа, която не е статична функция, може да се извиква от обектите на класа.
        memberwise copyКопиране на членовете (променливите) на класа - копиране на обект от даден клас, като се копират всички негови променливи в другия обект, като при това копиране може да се използва подходящ копиращ конструктор.
        modifiable lvalueПроменлива lvalue стойност - такава стойност, която не е константа
        nameИме - последователност от букви и числа, като се започва с буква, която последователност се използва за идентификация на потребителски дефинираните понятия в програмния текст. Символът подчертано, _, също се разглежда като буква (и може да се използва в имената).
        namespaceИменнуван обхват.
        ostreamИзходен стрийм тип.
        overloadВижте overloading.
        overloadingПрезареждане - наличие на повече от една функция със същщото име в същия обхват или наличие на повече от един оператор със същото име в същия обхват. Не е възможно презареждането през няколко обхвата.
        parameterПараметър - променлива, декларирана във функция или шшаблон, която представя аргумент. Също така се нарича формален аргумент. Подобно за шаблоните.
        pointerУказател - обект, който съдържа адрес или 0.
        postfix operatorПостфиксен оператор - унарен (едноаргументен) оператор, който се записва след операнда. Например var++.
        prefix operatorПрефиксен оператор - унарен (едноаргументен) оператор, който се записва пред операнда. Например &var.
        preprocessorПрепроцесор - част от реализацията на C++, която отстрранява коментарите, извършва вмъквания на макроси и файловете след #include.
        procedureВиж функция.
        privateКлючова дума, която контролира достъпа.
        private memberЧастен член - променлива или функция, които са достъпни само в собствения си клас
        protectedКлючова дума, която контролира достъпа.
        protected memberЗащитен член - променлива или функция, които са достъпни само в класовете, производни на собствения клас.
        publicКлючова дума, която контролира достъпа.
        public memberПубличен член - променлива или функция, които са достъпни до всички потребители на класа.
        referenceВръзка - алтернативно име на обект или функция.
        rvalueИзраз, който може да се появява в дясната страна на оператор за присвояване, но не от лявата страна; например 7.
        scopeОбхват - област от кода, която е ограничена от големите скоби {...}, списък на функции или параметри на шаблон, или всички програмни части, които могат да се компилират отделно (a translation unit).
        source fileС файл или хедър (header).
        stackСтек - (1) памет, която се използва да съдържа локалните променлива на функция. (2) поредица от стандартната библиотеката, която работи на принципа "първи вътре, последен вън".
        standard headerСтандартен хедър - хедър за използване на стандартна библиотека. Включва се чрез използване на "#include< ... >" синтаксиса.
        standard libraryСтандартна библиотека - това е библиотека, дефинирана като стандарт в C++. Съдържа низове, потоци, рамка на контейнерите и алгоритмите, поддръжка за изчисленията и за интернационализирането, стандратната C библиотека и някои поддържащи C++ средства.
        statementТвърдение - основната единица, която контролира изпълнението на функциите. Например if твърдението, do-твърдението или switch-твърдението. За съжаление в българския език те се превеждат като оператори - операторът-ако, операторът-прави и т.н.
        staticСтатичен - (1) ключова дума, използвана да се дефиннира променлива или функция на класа като статична, което означава да и бъде заделена статична памет. (2) ключова дума с която се означава локална променлива като статична. (3) подтискаща ключова дума, с която се означава глобална променлива, която не може да е видима в други юнити (файлове).
        static memberСтатична променлива на класа - такава, от която се прави само едно копие в програмата и това копие се използва от всички обекти на класа.
        static member functionСтатична функция на класа - функция, която се извиква от класа, а нее от отделните обекти на класа.
        stringтип от стандартната библиотека [на C++]], който представя поредица от символи и който поддържа обичайните оператори като == и +=. Различните му разновидности поддържат различен тип символи.
        structСтруктура - клас с публични променливи и функции поо подразбиране. Много често структурата се използва за данни без да се дефинират функции на структурата или инварианти, т.е. често те се използват така както това се прави в профграмирането на C.
        switch statementТвърдение (оператор), което избира между няколко алтернативи, в зависимост от стойността на целочислена променлива.
        templateШаблон - клас или функция, параметризирани чрез набор от типове, стойности и шаблони.
        ternary operatorТриаргументен оператор - такъв, който приема три операнда, например операторът " ?: , ".
        translation unitПреносна част - част от програмата, която може самостоятелно да се компилира.
        trueБулева стойност, която се превръща в 1.
        unary operatorЕдноаргументен оператор - оператор, който приема само един операнд, като ! или едноаргументната звезда *.
        valueСтойност - битовете на обект, интерпретирани съглассно типа на обекта.
        variableПроменлива - наименован обект в някакъв обхват.
        variable definitionДефиниция на променлива - декларация на именуван обект от даден тип без extern спецификатор.
        voidКлючова дума, която се използва за показване на липса на информация. Обикновено се използва пред функциите.
        while-statementОператор за цикъл, който проверерява условието за изпълнението си в началото си.