Welcome to IT Community - Форум
Добре дошли в нашият форум! Регистрирайте се, за да се присъедините към нас! Регистрацията отнема по-малко от 1 минута и ще можете да използвате всички функции на форума.

kiwigrammer

Модератори
  • Content count

    7
  • Joined

  • Last visited


Community Reputation

0 Неутрален

About kiwigrammer

  • Rank
    Потребител

kiwigrammer's Activity

  1. kiwigrammer added a topic in Android Studio   

    Какво е Android studio и за какво се използва
    Аndroid studio е официалната платформа за създаване на приложения за андроид. Няма друга Integrated development environment (IDE), която да е специално разработена за android, освен тази, а и е от притежателя на Android - Google. Справя се отлично с внасяне на класове, пакети, библиотеки, идеална е разработване на всякакви по-големина пакети и за всякакви устройства - телефони, таблети, часовници и други. 

    Android studio е безплатен софтуер, който е идеален, ако искате да се занимавате само с приложения за android.
    • 0 replies
    • 145 views
  2. kiwigrammer added a topic in Useful Programms   

    Програма за нагласяне на светлината на монитора - F.lux
    F.lux е доста полезна, безплатна програмка, особено за хора, като мен, използващи компютъра вечерно време на слаба светлина. Идеята на програмата е, че намаля синята светлина, която е вредна за очите и променя главните цветове на екрана ви в зависимост със светлината навън. Откакто я използвам, не са ме заболявали очите дори и веднъж. Изключително много подобрява работата ми на компютъра.

    Какво е вашето мнение?
    • 0 replies
    • 157 views
  3. kiwigrammer added a topic in Engines   

    Какъв софтуер (програма) е най-добър за game engine при създаване на първа компютърна игра?
    Здравейте, 
    Кой game engine-и бихте препоръчали за създаването на компютърна игра?

    Двата най-известни са Unity и Unreal Engine, като доста известни и популярни игри са създадени на тях и се използват от известни компании. И двата са безплатни, но ако решите да публикувате игра, направена с тях, ще трябва да платите процент от печалбата на компаниите притежаващи game engine-ите. В тях можете да създавате 2D и 3D игри, но са по-полулярни за 3D игри.
    Друга алтернатива, особено за хора, които искат да направят по-проста игра, много по-бързо и лесно е Game Maker.  Има безплатна и платена версия, но ако не сте професионалисти не ви трябва платената. Game Maker (въпреки, че има опция за създаване на 3D игри) е използван, почти изцяло, за създаване на 2D игри. Има доста успешни 2D платформъри на GM, а и поради големите усилия на създателите, да го развият и популяризират, се очаква да започнат да се появяват все повече и повече игри на него.
    Друга, доста рядко използвана алтернатива е блендър. Blender e програма за 3D моделиране, един от първите известни софтуери, свързани с разработването на игри, поради което има доста развито общество (community), но въпреки, че има собстен engine (Blender Game Engine, BGE) и много хора са опитвали да създадат игра, няма добре направени.
    Нещо много важно при избора е, колко свобода ще ви даде game engine-a. Ако изберете Unity или UEK, ще имате повече опции от Game Maker, например, но и да изберете по-трудния софтуер, ще научите повече и ще имате повече свобода. А може и просто да започнете да кодирате на език, който знаете и да си направите собствен Game Engine

    А какво е вашето мнение за най-подходящ game engine при правене на игра ?
    • 0 replies
    • 137 views
  4. kiwigrammer added a topic in Python   

    Python / Пайтън история на езика
    Python (пайтън) е създаден през 1990та от Гуидо ван Росум в CWI - Centrum Wiskunde & Informatica – международно признат изследователски институт по математика и компютърни науки, базиран в Амстердам, Холандия. Замислех е още през 80те години, като е имал за цел да се превърне в наследник на ABC ( език за програмиране вдъхновен от SETL), който да бъде способен да обработва изключения и да е съвместим с операционната система Amoeba. Ван Росум продължава да има важна роля в развитието на езика и това може да се види от титлата, дадена му от Python общността - „пожизнен доброжелателен диктатор“ (benevolent dictator for life (BDFL)).
    Повлиян е от езици като ABC, Modula-3, Icon, C, Perl, LISP, Smalltalk, Tcl, а повлиява Ruby и Boo.
    Версия 1.0 e пусната официално през 1994та, версия 2.0 през 2000та, като голямата промяна е включването на пайтън общността в разработването на езика, а версия 3.0 през 2008, съдържаща доста промени, най-голямата от която е, че не работи с абсолючтно всички предишни версии. 
    • 0 replies
    • 127 views
  5. kiwigrammer added a topic in Music, Games, Films and Sport   

    Най-забавната игра, която сте играли?
    За мен, като за смешна игра, мисля, че е neighbors from hell 1 & 2. Играх я като малък и помня как се пръсках от смях. А като за пристрастително забавна, в която мога да губя часове, с дни, ще трябва да кажа Mount and blade. Оригиналната е наистина доста добра и пристрастителна, без никаква нужда да играеш историята/кампания (не, че има някаква), а и втората е доста добре (предпочитана от повечето хора, вече с по-развита кампания). Просто мога да се потопя в sand box изживяванието - да си правя каквото искам, с часове наред. 

    А коя игра е най-забавна за вас, като пристрастителност или по хумор?
    • 1 reply
    • 188 views
  6. kiwigrammer added a topic in Python   

    Конвертиране на тип вариъбъл в Пайтън (casting)
    Питон има различни функции за конвертирането на един тип в друг. 
    Например от интеджер в стринг (integer into string):
    a = 256      (пайтън разпознава, че това е интеджер -  256)
    str(a)         (за пайтън това вече е стринг - "256")
     
    Някои от тях са :
     
    int() превръща флоат, дабъл, стринг в интеджер (float, double, string into integer)
    float() превръща интеджер, стринг в флоат (integer, string into float)
    str() както е показано в примера, превръща интеджер, флоат, дабъл, лист, тъпъл, дикшънири в стринг (integer, float, double, list, tuple, dictionary into string)
    list() превръща стринг*, тъпъл**, дикшънъри в лист (string, tuple, dictionary into list)
    tuple() превръща стринг или лист*** в тъпъл (string or list into tuple)
     
     
     
    * при превръщането на стринг в лист, всеки елемент на стринга ще стане отделен елемент от листа, напримерно:
    при list('Ivan') листът ще излгежда така ['I', 'V', 'a', 'n'] **при превръщането на тъпъл в лист, ще са нужни втори скоби, заради тъпъла, напримерно:
     при       list((1, 2, 3, 4, 5))        листът ще изглежда така       ['1', '2', '3', '4', '5']
    ***при превръщането на лист в тъпъл, ще ни трябват квадратни скоби, заради листа, напримерно:
    при       tuple([1, 2, 3, 4, 5])      тъпълът ще изглежда така          (1, 2, 3, 4, 5)
    • 0 replies
    • 300 views
  7. kiwigrammer added a topic in C#   

    Конвертиране на тип Стринг в Дабъл (String into double)
    Просто използвайте Convert.ToDouble("стойност"). Това е най-лесния и интуитивен начин.
     
    Пример:
    string stringExample = "5.5";
    double exampleDouble = Convert.ToDouble(stringExample);
     
    Други варианти са:
    double exampleDouble = double.Parse(exampleString);
    double exampleDouble = double.TryParse(exampleString);
    • 0 replies
    • 171 views